Programmering
Programmet kan laves ud fra beskrivelsen side 23, men her følger en mere sim-pel måde der er baseret på ”EASY TEACH” programmering:
- Gå til forsiden med ”Cancel” og vælg ”Program”.
- Opret 2 programmer: FIGURER og Fir-kant_0 med ”NewProg”.
- Åben programmet Firkant_0, og fjern apostroffen (’) foran kommandoen ”Takearm”, med knappen ”BS” på tastaturet.
- Med ”Takearm” kommandoen overta-ger controlleren styring af robotten.
- Tekst til højre for en apostrof på linjen læses ikke af controlleren, og kan be-tragtes som ”Død” tekst. - Vælg funktionen ”EASY TEACH” i Teachpedanten.
I højre side af skærmen fremkommer et programmeringsfelt, hvorfra bevæ-gelser kan indtastes. - Tryk på tasten til venstre for det nu-meriske felt så der står ”P” og 0.
P0 er bevægelsens første position - Kør nu pennen i position et lille stykke over papiret, og tast ”CreateLn”
Nu er første position indlagt som PTP bevægelse med PASS @0
Som det kan ses på billedet herunder, kan alle Int.- og Pass typer indlægges.
Senest ændret: Thursday den 26. October 2017, 11:00