Programmering

Programmet kan laves ud fra beskrivelsen side 23, men her følger en mere sim-pel måde der er baseret på ”EASY TEACH” programmering:

  1. Gå til forsiden med ”Cancel” og vælg ”Program”.
  2. Opret 2 programmer: FIGURER og Fir-kant_0 med ”NewProg”.
  3. Åben programmet Firkant_0, og fjern apostroffen (’) foran kommandoen ”Takearm”, med knappen ”BS” på tastaturet.
    - Med ”Takearm” kommandoen overta-ger controlleren styring af robotten.
    - Tekst til højre for en apostrof på linjen læses ikke af controlleren, og kan be-tragtes som ”Død” tekst.
  4. Vælg funktionen ”EASY TEACH” i Teachpedanten.
    I højre side af skærmen fremkommer et programmeringsfelt, hvorfra bevæ-gelser kan indtastes.
  5. Tryk på tasten til venstre for det nu-meriske felt så der står ”P” og 0.
    P0 er bevægelsens første position
  6. Kør nu pennen i position et lille stykke over papiret, og tast ”CreateLn”
    Nu er første position indlagt som PTP bevægelse med PASS @0


Som det kan ses på billedet herunder, kan alle Int.- og Pass typer indlægges. 


Se beskrivelsen her »

Senest ændret: Thursday den 26. October 2017, 11:00