Om programmering af bevægelser
Vær opmærksom på følgende grundregler:
- Robotten flyttes inden bevægelsen programmeres. Robottens aktuelle po-sition, gemmes automatisk som ”P” data når bevægelsen programmeres.
- Positionen ”P” skal tælles op for hver ny bevægelse. Hold derfor godt øje med om ruden til højre for P er hvid.
- Hvis den samme position genbruges, må koordinaten ikke ændres.
- De indlæste ”P” positioner er ”Globale”, hvilket vil sige at alle programmer kan ”se” koordinaten. Det betyder at forskellige programmer kan gen-bruge koordinaten.
- Hvis man er i tvivl om en koordinat er brugt i forvejen, skal dette undersø-ges i databasen (se metode senere).
Resten af robottens bevægelser indlægges efter samme opskrift.
Det færdige program skal se sådan ud:
Kopier programmet 2 gange, foretag nødvendige ”PASS” rettelser, og kør alle 3 program-mer i programmet FIGURER med kommandoen ”Call”, med SPEED 10 og 100.
Senest ændret: Thursday den 26. October 2017, 11:06