Om programmering af bevægelser

Vær opmærksom på følgende grundregler:

  1. Robotten flyttes inden bevægelsen programmeres. Robottens aktuelle po-sition, gemmes automatisk som ”P” data når bevægelsen programmeres.
  2. Positionen ”P” skal tælles op for hver ny bevægelse. Hold derfor godt øje med om ruden til højre for P er hvid.
  3. Hvis den samme position genbruges, må koordinaten ikke ændres.
  4. De indlæste ”P” positioner er ”Globale”, hvilket vil sige at alle programmer kan ”se” koordinaten. Det betyder at forskellige programmer kan gen-bruge koordinaten.
  5. Hvis man er i tvivl om en koordinat er brugt i forvejen, skal dette undersø-ges i databasen (se metode senere).

Resten af robottens bevægelser indlægges efter samme opskrift.


Det færdige program skal se sådan ud:


Kopier programmet 2 gange, foretag nødvendige ”PASS” rettelser, og kør alle 3 program-mer i programmet FIGURER med kommandoen ”Call”, med SPEED 10 og 100.


Senest ændret: Thursday den 26. October 2017, 11:06